2011-06-25 | 16:57:40

Midsommar på Ulvön..

Hej!
Jag vaknade för ungefär en timme sen.. Har inte sovit på hela natten..
For till Ulvön med Clara för att fira midsommar där.
Men det var inte direkt våran dag.. Vi tog båten som gick kvart över ett. När vi kommer fram så visste vi inte åt vilket håll vi skulle gå, vi skulle gå till en tältplats för vi skulle tälta. Men till slut så ser vi några stycken som går åt ett håll, och vi antog att dom skulle gå till tältplatsen eftersom att dom hade sovsäckar och liggunderlag med sig. Så vi följde efter dom och efter en lååång bit att gå med all packning så kommer vi fram till tältplatsen, och vi ska sätta upp tältet. Men när Clara tar ur tältet ur själva förpackningen så säger hon att tältpinnarna inte var där.
Blev ganska less.. Så vi hade ingen sovplats, men vi tänkte inte låta det förstöra våran kväll, så vi gick iväg för att äta mat, och mötte Jackline som jobbade i en kiosk vid vägen, började prata med henne och bestämde att hon skulle vara med oss på kvällen när hon slutat.
När vi pratar med Jackline så kommer Frida och Jonte också, vi går och äter på Almagränd, vilket var sjuuukt dyrt.. En pizza kostade 100 spänn, och den var inte ens stor. För att slica en pizza skulle det kosta 20 kr extra..?! Och dom kunde inte he beasås på halva pizzan (jag och Clara delade pizza) men dom kunde he på hela.. Okeeej? Blev irriterad.



Kvällen blir iaf rätt så långtråkig, jag tycker själv att om man ska fira midsommar på Ulvön så ska man vara 18 år, för då får man komma in på krogen osv.. Ganska tråkigt att bara sitta + att mina cider tog slut kl 10 (!). Så nej, kvällen blev inte till en sån stor Succé..
Men kvällen var inte heelt kass, hade faktiskt lite roligt också. Ulvön är sjukt mysig!
Menmen.. Kommer nog inte att fira midsommar där igen, förrän jag är 18 iaf ;)

Jag och Frida sovde iaf ingenting alls på hela natten, Clara sovde i ca tre timmar pga att hon hade migrän.
Vi tog båten som gick 20 över 6 på morgonen, kom hem klockan 8. Pratade med mamma en snabbis sen gick jag upp och la mig och sovde till halv 4.. Rätt jobbigt endå.

Idag.. Tror jag att jag ska prata med Amanda, sen ska jag nog bara ta det lugnt, har ingen ork idag.
Nu ska jag sätta mig ner i soffan under en filt och äta glass, hejdå!

XoXo
0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: