2011-05-21 | 14:05:35

Sjuk..

Hej.
Förlåt för en grymt dålig uppdatering, men jag har inte kunnat/orkat blogga.. För jag har nämligen blivit sjuk..
Har halsfluss, feber, ont i huvudet osv..

Jag och Jossie skulle vara barnvakt igår, eftersom att mamma jobba, men jag klarade inte av det, var så grymt trött, kunde typ somna stående.
När jag hade hämtat Kevin från dagis så gick jag direkt och la mig på soffan, och det blev bara värre och värre. Kunde inte sätta mig upp för då mådde jag illa och jag blev jätte yr. Klockan var runt halv 10 på kvällen och jag var jätte toanödig, så jag ställde mig upp försiktigt, blev fortfarande jätte yr när jag satte eller ställde mig upp.
Men som sagt så gick jag på toan, och jag tror att jag satt på toan i minst tio minuter innan jag vågade ställa mig upp, men det hjälpte ingenting alls, utan när jag ställde mig upp så svartnade det för ögonen och sen var jag helt borta. Jag vaknade liggandes på golvet av att mamma kom och frågade vad jag höll på med och jag berättade att det hade svartnat för mina ögon.
Mamma och pappa hjälpte mig till tv-rummet, för jag vågade inte gå upp till mitt rum, så jag sov nere på soffan.
Mamma la en kall blöt handduk på min panna för att försöka få ner febern, för enligt mamma så va jag runt 39-40 grader varm..
Jag vaknade första gången klockan tre på natten, och sen vaknade jag till och från till klockan fem då jag blev så pigg så att jag inte kunde sova, och så märkte jag att värken i min hals hade blivit värre. Men jag hade en så himla äcklig andedräckt så jag gick upp försiktigt och tog ett glas vatten, vilket inte hjälpte andedräckten, men det släckte min törst.

Nu så har mamma ringt till vc för att pappa sa att jag måste få pencelin för att min hals inte alls ser bra ut, att dom aldrig har sett det såhär...? Inte kul att höra. Så nu ska vc ringa upp kvart över två och så ska jag förhoppningsvis få en tid och få pencelin, annars dör jag, för min hals tar knäcken på mig..

Så.. Min dag är inte så värst rolig, att vara sjuk är det sista jag behöver just nu.. Måste plugga som satan, men det orkar jag inte nu..
Aja, vi får se om jag uppdaterar senare, men det lär jag inte göra.


XoXo Amanda
0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: